Helgen

Livet i Värmlands skogar var ganska lugnt även på lördagen. Efter att jag skrev igår var jag till ICA nära och handlade på mig lite och tankade bilen. Trevliga människor i Glava. På eftermiddagen blev det mat på Kard XII:s café, en gammal timmerstuga från 1711. En kyckling och broccolipaj med grönsaker, dricka och kaffe. Det märks dock att man har semester på en lite udda tid. Det var bara jag och servitrisen där, något tyskt par kom också för en kopp kaffe men försvan senare. Högsta betyg blir det i alla fall för både mat, service och miljö! Det lilla som fanns kvar av eftermiddagen tillbringades sittamde i solen på stugans terass med en öl i handen och utsikten över sjön i blickfånget.

Fiskelyckan har det varit lite värre med tyvärr, fram till nu söndag lunch har det bara blivit abborre men visst man kan bli mätt på det också. Kantareller har jag ätit massor av, igen. Igår eftermiddag var jag ute och plockade lingon, fick ihop 15 liter på nästan ingen tid alls. Problemet är bara att rensningen tar typ massor med gånger längre tid än själva plockningen.

En liten fundering innan jag slutar skriva för dagen. Vilket av dessa saker är egentligen svårast? Att tala engelska med en tysk eller svenska med en från värmland?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0