Första dagen

Nu är det lördag och jag sitter i byn Glava och väntar på att affären ska öppna, jag får åka 20 minuter för att komma till affären. Det är också här det går att använda mobiltelefon/bredband. Mitt i skogen är det. Backigt, dåliga vägar och massor med skog och små sjösystem.

Igår blev det fiska och rekognosering av olika små sjöar och skogar. Hitade massor med gula kantareller och fick en del abborrar varav två stora nog att äta. Blev helt enkelt lite grillad abborre och lyxigt mycket gula kantareller till kvällen igår! Gott! På vägen tillbaka till stugan hittade jag också det jag saknat. Lingonmarkerna... Ja de fanns där trots allt! Funderade på vart de hade tagit vägen men det var nog mest jag som inte hittat rätt.

Nu blir det till att handla och sen ut i skogen igen!

Lägger in några bilder, kommer jag in till byn imorgon kommer några fler då!


Där uppe i skogen är jag
På väg. 2 mil kvar... Där uppe i skogen är jag!

Backigt och dåliga vägar
Backigt och dåliga vägar...


Utsikt från stugan
Utsikt från stugan

Påsstjärn, där första abborrarna fångades
Påsstjärn, här kom de första abborrarna ifrån

Sa jag att det var backigt?
Varningsskylt

Kommentarer
Postat av: Britta Sethson

Å vad jag blir avundsjuk. Gula Kantareller, nyfångad fisk och lingonplockning. Jag gillar att göra allt det där.

Förresten. Min förra svärfar kom från trakterna därikring Glafsfjorden. Nu förstår jag varför han längtade dit hela tiden. Han var min bästa partner i bärskogen. Suck, vad mycket lingon vi plockade tillsammans... för att inte tala om hur mycket hjortron vi snodde ihop.

Datum: 2009-08-22 Tid: 09:54:34
URL: http://brittas.netroots.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0