Blommor eller mediciner?

När vår regering fattade sitt enligt mig fullständigt vansinniga beslut om att sälja ut våra apotek lovades guld och gröna skogar till oss konsumenter. Bland annat lovades det att servicen skulle bli bättre och öppettiderna längre. Hur har det blivit här i Oxelösund?

Exempel 1
En medicin finns inte på apoteket. Ja sånt kan hända... Men finns den i Nyköping? Det är ju så enkelt att åka dit! På vilket apotek finns den i så fall? Denna ganska vanliga fråga kunde den trevliga personalen, då anställda av det statliga bolaget, alltid svara på. Nu efter utförsäljningen är svaret "Det kan vi inte se". Tyvärr så vill inte en företagare rekomendera sin konkurent...

Bättre service? På vilket sätt då Reinfelt?

Exempel 2
Jag tog en sväng ner till Oxelösunds centrum en helt vanlig lördagoch klockan hade paserat lunch. Min tanke var att smita in på apoteket och egentligen skulle jag köpa blommor till min syster som fyllde år men det konstaterade jag skulle få bli på ICA eftersom klockan nog var för mycket. Smått förvånad återvänder jag hem en stund senare efter att ha mötts av ett stängt och svart apotek men blommor till min syster fick jag med mig från vår fina blomsterhandel! Till och med blomsterhandeln visar sig ha bättre öppettider än apoteket.

Bättre öppettider? På vilket sätt Borg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0